Atasi Sakit Sendi atau Lutut dengan Mudah




Sendi adalah hubungan antara dua tulang atau lebih, Nama lain dari sendi adalah Artikulasi . Otot dengan tulang dihubungkan oleh jaringan ikat yang dinamakan tendon. Sendi membuat tulang-tulang dapat digerakan. Untuk memperkuat sendi dan memudahkan pergerakaan, dibutuhkan beberapa komponen penunjang seperti :



Ligamen adalah jaringan ikat yang berfungsi mengikat bagian luar ujung tulang yang membentuk persendian, Selain itu, adanya ligamen juga dapat mencegah berubahnya posisi tulang (dislokasi).


Kapsul adalah lapisan serabut yang berfungsi melapisi sendi dan menghubungkan dua tulang yang membentuk persendian. Terdapat rongga di bagian persendian yang memiliki kapsul.

Cairan Sinovial adalah cairan pelumas yang ada dibagian kapsul.



Vivix Supplement Terbaik Untuk Bantu Kurangkan Sakit Sendi Dan Lutut


Kenapa saya cakap Vivix ni bukan saja boleh gantikan AJHT malah lebih bagus lagi? Ini kerana dalam satu jurnal kajian saintifik bertajuk Scientific Evidence and Rationale for the Development of Curcumin and Resveratrol as Neutraceutricals for Joint Health (Int J Mol Sci. 2012; 13(4): 4202-4232.), dapat disimpulkan bahawa telah terbukti resveratrol boleh membantu:

● Mengekalkan dan memperbaiki fungsi dan struktur sendi.

● Mengurangkan faktor yang menjadi punca kepada penyakit berkaitan sendi.




Seterusnya penyelenggaraan yang baik pada sendi normal, juga memberikan perubahan yang lebih baik terhadap kesan fisiologi kepada sendi termasuklah (faedah yang positif) daripada segi:

● Kelebaran ruang sendi (joint space width on radiographs).
● Pergerakan.
● Kekakuan (stiffness).
● Ketidakselesaan sendi.




Secara spesifiknya kajian saintifik ini dijalankan terhadap penyakit osteoarthritis (OA), iaitu sejenis penyakit pada sendi yang serius. Yang mana terjadinya radang pada sendi atau kerosakan pada tulang rawan. Orang yang sakit sendi biasa, kalau tak cegah daripada awal sangat mudah nak kena OA ni.


Kalau nak lebih faham secara ringkasnya, kajian menunjukkan resveratrol (bahan utama dalam Vivix) berkesan untuk mengatasi masalah keradangan, antioksidan, memperbaki DNA dan menghalang sel daripada bermutasi. Ia bukan saja sangat bagus untuk sendi malah baik untuk pelbagai penyakit lain seperti kanser, Diabetes, Darah Tinggi, Jantung dan banyak lagi.

Jika anda atau keluarga anda menghadapi sakit sendi atau lutut, saya sangat menggalakkan anda untuk mencuba Vivix. Anda boleh hubungi saya melalui whatapps 011.1514.8693 atau jika anda ingin membeli sendiri dengan menggunakan debit atau kad kredit anda boleh klik link di bawa ini.




Comments

Popular posts from this blog

Resepi Ayam Masak Merah

Resepi Laksa Penang

Resepi Cheesekut Mudah dan Senang