Friday, 10 February 2017

Salam sejahtera selamat pagi selamat berhujung minggu...

Lama tidak menulis...hari ni mau kongsi aktiviti anak-anak kelmarin...


Gebukan roti ni...

Untuk pengetahuan, hari Jumaat sudah di tetapkan untuk mereka belajar Non Core Subjects so, Teacher Kat pilih untuk ajar mereka buat roti sendiri.

Sendiri okey. Dari ukur semua bahan2 tu sampai la ke uli tepung mereka semua yang buat sendiri. Nama saja non core subject kan...tapi ada matematik & sains juga sepanjang proses mereka meroti ni.

Ada bakat terpendam dia dalam diri mereka ni. Siapa tau kan salah seorang dari mereka ni akan jadi chef terkenal.

Masa mereka buat roti tadi, salah seorang dari dorang ni tidak baca cara2 buat roti tu betul2 hahaha~ dia letak tu serbuk wholewheat awal. So dia terpaksa la uli doh dia 100x dengan bersungguh2.

Hasilnya roti dia yang palinggggg cantik. Orang bilang ngam2 bah...texture roti dia, shape semua lawa.rasa pun sedap...



Part ambil gambar yang susah sikit. Tengok saja muka dorang...macam2 mimik...ini la yang palinggg okey hahaha~

Okey, sekian cerita membuat roti dari Home Schooling Ang Tiong Loi-Rotary Children's Home.

#MumyVusakstory

No comments:

Post a Comment